ارائه تسهیلات صندوق نوآوری به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا

دانش‌بنیان‌های سلول‌ بنیادی و پزشکی بازساختی درمان کرونا را سرعت می‌دهند
13 آوریل 2020
استراتژی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه بازاریابی دیجیتال تقویت می‌شود
9 می 2020

ارائه تسهیلات صندوق نوآوری به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا

وحدت گفت: برای حمایت از شرکت‌های کوچک دانش‌بنیان که کسب و کارشان از کرونا آسیب‌دیده، تسهیلاتی درنظر گرفته شده است.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی اخبار ، علی وحدت، رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان درباره تسهیلات در نظر گرفته شده برای شرکت‌های دانش بنیان گفت: شرکت‌های دانش بنیان، فناوری، زیست بوم نوآوری یکی از دستاورد‌های بزرگ کشور هستند.

او افزود: این شرکت‌های دانش بنیان توانسته اند که در زمان‌های مختلف نیاز‌های کشور را از کمک کشور‌های خارجی بی نیاز کنند.

وحدت تصریح کرد: شرکت‌های زیست بوم بخش‌های مختلفی دارند که بر اثر جریانات ایجاد شده دچار مشکلات اقتصادی شدند و دولت وظیفه دارد تا از این شرکت‌ها حمایت کند تا به سلامت از این ایام گذر کنند.

وحدت تصریح کرد: برای حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط دانش‌بنیان، فناور، خلاق، استارت‌آ‌پ‌ها و شتابدهنده‌هایی که کسب و کارشان به دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب دیده است، تسهیلاتی درنظر گرفته شده است.

او افزود: این تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان برای کسب و کار‌های کوچک و متوسط با نرخ ۹ درصد در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد و با پایش وضعیت فعالیت و اشتغال شرکت‌ها طی ۶ ماه پرداخت خواهد شد. بعد از آن ۶ ماه جهت بازیابی توان شرکت‌ها تنفس داده می‌شود و تسهیلات طی یک سال بعد به صورت اقساطی بازپرداخت خواهد شد.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: برای سایر شرکت‌های فعال در اکوسیستم نوآوری نیز با توجه به بزرگی اکوسیستم و محدودیت منابع مالی صندوق در گام اول شتاب‌دهنده‌ها و فضا‌های کار اشتراکی که در اثر شیوع کرونا آسیب‌های شدیدی دیده‌اند در اولویت قرار گرفته‌اند که با همکاری صندوق‌های پژوهش و فناوری تا سقف محدودی توسط صندوق نوآوری مشابه سایر شرکت‌ها حمایت می‌شوند.

وحدت  تاکید کرد: با جذب منابع مالی و در ادامه اجرای طرح، برنامه‌هایی نیز برای سایر فعالان از جمله شرکت‌های فناور، خلاق و استارت‌آ‌پ‌ها ارائه خواهد شد.

شرکت‌های دانش‌بنیان و شتاب‌دهنده‌ها به سامانه غزال مراجعه کنند.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان و شتابدهنده‌ها می‌توانند به صورت مستقیم به سامانه غزال مراجعه کرده و با شرح مستنداتی که نشان‌دهنده آسیب‌دیدگی آن‌ها بعد از شیوع بیماری کووید- ۱۹ است درخواست خود را اعلام کنند. تقاضا‌ها توسط کارشناسان بررسی و پاسخ داده می‌شود.

وحدت با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش بنیان وفناور کشور در کنار کادر درمان در جبهه مقابله با کرونا آماده ارائه خدمات به مردم است، بیان کرد: ما با تکیه بر توان محققان و فناوران جوان کشور می‌توانیم در مرز‌های دانش و فناوری، محصولات پیشرفته و دارای استاندارد‌های روز دنیا تولید کنیم که فراتر از بازار‌های ملی، در بازار‌های صادراتی و بین المللی نیز امکان رقابت داشته باشند.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: پیش از این صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری همزمان با آغاز شیوع ویروس کرونا در روز‌های پایانی سال گذشته با اختصاص ۵۰۰۰ میلیارد ریال، برنامه حمایت مالی سریع از محصولات فناورانه در عرصه مقابله با شیوع این بیماری آغاز و ظرف دو هفته توانست ضمن اعلام فراخوان و دریافت طرح ها، نسبت به تامین مالی نزدیک به ۷۰ شرکت دانش بنیان و فناور سازنده تجهیزات و اقلام مرتبط برای مقابله با کرونا اقدام کند.

 

برگرفته از سایت: https://idat.ir/