«ازبکستان» میزبان پایگاه دایمی صادراتی ایران می‌شود

زیست‌بوم فناوری و نوآوری ایران به ازبکستان معرفی شد
15 دسامبر 2019
سرمایه‌گذاران حوزه فناوری از ۱۱ کشور دنیا به تهران می‌آیند
21 دسامبر 2019

«ازبکستان» میزبان پایگاه دایمی صادراتی ایران می‌شود

«ازبکستان» میزبان پایگاه دایمی صادراتی ایران می‌شود

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به راه‌اندازی پایگاه صادراتی ایران در ازبکستان، گفت: این پایگاه به زودی در این کشور برای عرضه دایمی محصولات دانش‌بنیان ایرانی ایجاد می‌شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی قلعه‌نوی رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سفر به ازبکستان با بیان این‌که به دنبال ایجاد پایگاه دایمی صادراتی ایران در ازبکستان هستیم، افزود: سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم ازبکستان یا کسانی‌که شریک ازبکی دارند را برای همکاری با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری برای ایجاد پایگاه دایمی صادراتی ایران بررسی کردیم.

به گفته قلعه‌نوی‌، مذاکرات مختلفی با این افراد صورت گرفته است تا در نهایت بهترین و کاربردی‌ترین ساختمان را برای ایجاد اتاق نمایش محصولات دانش بنیان انتخاب کنیم. برای این کار با کسانی‌که شرایط، زیرساخت‌های لازم و فضای کار را در اختیار داشتند مذاکره کردیم و به زودی به نتیجه نهایی می رسیم.

 رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از این پایگاه برای عرضه دایمی محصولات خود استفاده کنند. چون ازبک‌ها در تعاملات مالی و خدماتی خود حتما باید محصول را ببینند و از خدمات پس از فروش آن مطمئن شوند.

وی بیان کرد: بنابراین ارائه دایمی محصولات، به شرکت‌های دانش‌بنیان در پیدا کردن بازار مناسب برای محصولات و خدمات کمک شایانی می‌کند. برای این کار کارگزار منتخب به تهران می‌آید تا نشست آشنایی با شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی را برگزار کنیم.

به گفته قلعه‌نوی، پس از طی این مرحله، چند نیروی بومی در این پایگاه مستقر می‌شوند و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در این پایگاه عرضه خواهد شد.

وی درباره فعالیت‌های پایگاه‌های صادراتی ایران در دیگر کشورها، گفت: «عرضه و نمایش محصولات در اتاق نمایش به صورت دایمی حداقل برای مدت یک سال»، «ارائه خدمات ثبت شرکت و افتتاح حساب بانکی»، «ثبت دارو و محصولات»، «اخذ استانداردهای لازم کشورهای میزبان»، «انجام تحققیات بازار، بازریابی و فروش محصولات»، «شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی کشورها»، «اعزام هیات‌های خارجی به تهران» و «پذیرش شرکت های ایرانی در کشورهای هدف» از جمله خدمات این پایگاه‌های صادراتی است.

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه بیان کرد: شرکت‌های متقاضی انجام کارهای تحقیقاتی مشترک هم می‌توانند از فضای در نظر گرفته شده در مرکز نوآوری ازبکستان استفاده کنند و پروژه های تحقیقاتی خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: شرکت‌های متقاضی می‌توانند برای دریافت کمک هزینه‌ پروژه‌های تحقیقاتی خود از حمایت‌های مالی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دیگر نهادهایی که مرکز معرفی می‌کند استفاده کنند

 برگرفته از سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری www.isti.ir