افتتاح پردیس نوآوری و فناوری فارس

شانس ابتلا به کرونا در بیماران آسمی کمتر است
11 می 2020
سال جهش تولید؛ تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از ۵۰۰۰ عبور کرد
13 می 2020

افتتاح پردیس نوآوری و فناوری فارس

افتتاح پردیس نوآوری و فناوری فارس؛ ستاری: شکل‌گیری زیست‌بوم فناوری و نوآوری با سرعت بیشتری پیش می‌رود

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر به استان فارس ایجاد نگاه جدید در این استان برای سرمایه‌گذاری روی ایده‌های جوانان و کسب و کارهای نوپا را قابل تقدیر دانست و گفت: شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری دستاوردهای زیادی داشته است که در بحران کرونا شاهد آن بودیم و فعالان حوزه دانش بنیان برای مقابله با این بیماری اقدامات خوبی از ساخت کیت تشخیص تا مواد ضد عفونی کننده انجام دادند.

پردیس نوآوری و فناوری (دره فناوری) فارس در سفر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به استان فارس افتتاح شد تا محلی برای رونق فعالیت‌های استارتاپی و توسعه محصولات دانش بنیان باشد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در حاشیه این مراسم گفت: راه اندازی این پردیس نوآوری فعالیتی است که با همکاری و حمایت خیرین، دانشگاه شیراز و دولت انجام شد تا شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری با سرعت بیشتری پیش رود. این زیست بوم اکنون نیز در این استان وجود دارد و حمایت دانشگاه، خیرین و سرمایه گذاران از آن و از ایده‌های جوانان خلاق اتفاق مهمی است که شاهد آن هستیم.

ستاری در ادامه بیان کرد: در حال حاضر نگاه جدیدی در دانشگاه شیراز ایجاد شده است، نگاهی که در آن حمایت از کسب و کارهای نوپا و نوآوری‌ها جای خود را به خوبی باز کرده است. البته استانداری نیز در کنار این موارد اقدامات مناسبی را برای توسعه اقتصاد دانش بنیان به کمک زیست بوم فناوری و نوآوری انجام داده است.

 

شتاب حرکت دانش بنیان‌ها

رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان در بخش بعدی سخنان خود به بازدیدهای انجام شده از شرکت‌های دانش بنیان و پارک علم و فناوری در این سفر یک روزه اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه چند بار در سفرهای خود از دستاورد شرکت‌های دانش بنیان استان بازدید کردم اما هر بار این بازدیدها تازگی دارد و با کسب وکارها و دستاوردهای جدیدی مواجه می‌شود. این مسئله نشان از حرکت و شکل گیری درست زیست بوم فناوری و نوآوری در این استان است.

 

ستاری با اشاره به دستاوردهای استان فارس در حوزه بیماری جدید کرونا گفت:  فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری استان فارس برای مقابله با بیماری کرونا نیز به خوبی وارد میدان شدند. به گونه ای که شاهد ساخت کیت‌های تشخیص کرونا در استان هستیم و در زمینه‌های دیگر مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری درباره تجاریسازی محصولات کسب و کارهای نوپا، بیان کرد: برای رونق فعالیت کسب و کارهای نوپا و تجاریسازی ایده‌های آنها، شرکت‌های خصوصی باید وارد عمل شوند و دولت تنها زیرساخت‌ها را باید فراهم کند. زیرا با وام شرکت‌های نوپا شکل نمی گیرند. محقق و مخترعی که فکر می‌کند با پول دولت می‌تواند به نتیجه برسد در اشتباه است و مکانی مانند پارک علم و فناوری باید با مشاوره و منتورینگ به توسعه محصول آنها کمک کند. البته در معاونت علمی نیز در حوزه‌هایی مانند تخصیص وام، معافیت‌های مالی و گمرکی اتفاقات خوبی رخ داده است. 

بر اساس این گزارش، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر به استان فارس از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک صنعتی شیراز بازدید کرد تا فعالیت‌های این زیست بوم فناوری و نوآوری استان شتاب بیشتری گیرد.

همچنین در ادامه این سفر، فناوران و محققان پارک علم و فناوری شیراز نیز دستاوردهای خود را برای معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ارائه دادند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری