بازار محصولات باغی دانش‌بنیان می‌شود

ستاری: تجاری‌سازی ایده‌های خلاق با سرمایه بخش خصوصی نتیجه‌بخش است
27 آگوست 2020
توسعه کسب و کار؛ طرح‌های فناورانه داده‌های زیستی را به محصول تبدیل کنید
27 آگوست 2020

بازار محصولات باغی دانش‌بنیان می‌شود

ظرفیت‌های دانش‌بنیان‌ها ثابت کرد که اعتماد به آنها درست و به‌جا است و در شرایط خاص اقتصادی می‌توانند گره‌گشای نیازهای کشور باشند. روزهای شیوع کرونا اثباتی برای این مدعا است. روزهایی که کرونا و تحریم‌ها دست به دست هم داده‌اند تا توان داخلی کشور را به شکلی ناخواسته و به سود فناوران بالاببرند.

یکی از حوزه‌هایی که با کمک ظرفیت‌های موجود کشور امکان رشد و توسعه بیشتر دارد، حوزه نهال است. توسعه بازار تولید این محصولات، حمایت از طرحهای فناورانه و اولویت‌دار حوزه نهال، بالا بردن سطح آمادگی فناوری و افزایش سطح آمادگی بازار طرح‏ها از جمله اقداماتی است که برای توسعه بازار این محصولات در نظر گرفته شده است.

این طرح‌ها باید با توجه به شرایط اقلیمی و سیاسی کشور، قابلیت اجرایی داشته باشد و منابع پایداری برای تامین مواد اولیه و استمرار اجرای آنها و تولید محصول و تضمین وجود بازار داخلی برای محصولات تولیدی یا تضمین صادرات آنها ارائه شود.

استفاده از فناوری‌‌های جدید و کارآمد در اجرای طرح، افزایش تمایل بخش خصوصی برای سرمایه‌‌گذاری و حمایت از طرح‌‌های فناورانه، ایجاد امکان کنترل کیفیت و عرضه محصولات سالم برای ارائه طرح‌ها ضروری است.

این طرح، همکاری مشترکی میان ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی http://biodc.isti.ir/ مراجعه کنند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری