تجهیزات صنایع نفت و گاز ساخت‌ایران به ترکیه صادر شد

«پارک صنعتی سوژو» میزبان دانش بنیان‌ها شد
13 نوامبر 2019
شبکه برق با محصول دانش‌بنیان ایرانی حفاظت می‌شود
25 نوامبر 2019

تجهیزات صنایع نفت و گاز ساخت‌ایران به ترکیه صادر شد

تجهیزات صنایع نفت و گاز ساخت‌ایران به ترکیه صادر شد

در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و دیگر صنایع، حفاظت خطوط انتقال و یا مخازن تحت فشار از انفجارهای احتمالی که ناشی از افزایش فشار اتفاق خواهد افتاد امری حیاتی و مهم به شمار می‌آید.

سوخت‌های فسیلی اگرچه که یک منبع بسیار مهم و با ارزش برای تولید انرژی و بسیاری از مواد شیمیایی است اما همین منابع اگر به هر دلیلی به سطح طبیعت وارد شوند می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را وارد کند.

 

شرکت دانش‌بنیان « فرا توسعه کیاسا » با تکیه بر توان و دانش بومی به تکنولوژی ساخت « شیرهای اتوماتیک » که می‌تواند به میزان زیادی از آسیب‌ها و خطرات در هنگام استخراج و انتقال این مواد جلوگیری کند دست یافته است.

 

محمد حسن زرنوش درباره چگونگی عملکرد این سیستم گفت: در صنایع نفت و گاز، تعداد بسیاری مخزن تحت فشار وجود دارد. علاوه بر این در بسیاری از نقاط پالایشگاه‌ها برای این که این تاسیسات از خطر انفجار مصون بمانند از سیستم تخلیه فشار استفاده می شود.

 

وی ادامه داد: برای مثال در نقاط مختلف تاسیسات پالایشگاه و در هر بخشی از مجموعه یک فشار تعریف شده وجود دارد؛ که اگر در هر زمان و به هر دلیل در طول مسیر اگر این فشار افزایش پیدا کند،  سیستم تخلیه فشار وارد عمل می شود و با کنترل فشار از انفجار مخازن جلوگیری می کند.

 

به گفته مدیرعامل شرکت « فرا توسعه کیاسا » با تولید این محصول به طور مستقیم برای ۴۰ و غیرمستقیم ۱۲۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

 

وی از صادرات این محصول به کشور ترکیه گفت و افزود: ۵۰۰ دستگاه از این سیستم به کشور ترکیه صادر شده است و ارزش ریالی این صادرات چیزی در حدود ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری