زیست‌بوم کارآفرینی دیجیتال توسعه می‌یابد

سرمایه‌گذاران حوزه فناوری از ۱۱ کشور دنیا به تهران می‌آیند
21 دسامبر 2019
همکاری فن بازار ملی و شبکه تبادل فناوری افزایش یافت
1 ژانویه 2020

زیست‌بوم کارآفرینی دیجیتال توسعه می‌یابد

زیست‌بوم کارآفرینی دیجیتال توسعه می‌یابد

با حمایت ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، زیست‌بوم اشتغال‌زایی دیجیتال در کشور توسعه می‌یابد.

یکی از ضروری‌ترن نیازهای حوزه دیجتیال در کشور، رونق دادن به زیست‌بوم کارآفرینی و اشتغال‌زایی در این حوزه است. حوزه‌ای که نقشی تاثیرگذار در آینده اقتصادی کشور ایفا خواهد کرد. بر همین مبنا، ستادهای توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری و فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درصدد هستند که اقدامات ترویجی خود در این حوزه را افزایش دهند.

رونق زیست‌بوم کارآفرینی دیجیتال در کشور با گسترش تبلیغات و اطلاع‌رسانی به تعداد بیشتری از افراد جامعه تسری خواهد یافت. که این موضوع در یک تفاهم‌نامه مشترک میان ستادهای توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری و فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت دانش‌بنیان مطهرنت پارس مورد تاکید قرار گرفته است.

مهرماه امسال از دو برنامه “اپ بازار” و “بوت کمپ زعفران” به عنوان دو بخش از اجزای زیست بوم اقتصاد دیجیتال رونمایی شد. رونق زیست‌بوم نوآوری و فناوری در کشور ایجاد بازار و اشتغال برای نیروی جوان را به همراه دارد. زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال در کشورهای پیشرفته از درآمدزایی و ارزش افزوده بالایی برخوردار است. در کشور ما هنوز به خوبی این زیست بوم شکل نگرفته است و این اقدام معاونت علمی و فناوری در راستای رونق آن است و برای این کار از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ ها حمایت می‌کند.

امضای این تفاهم نامه در راستای کمک به گسترش زیست‌بوم کارآفرینی اقتصاد دیجیتال و حمایت از رشد محصولات ایران‌ساخت، کمک به بازار فریلنسرها و تعدیل قیمت‌های بازار با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی انجام شد.

در همین راستا اقدامات ترویجی این حوزه با همکاری نهادهای ذیربط و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزایش می‌یابد. با این اقدام اشتغال‌زایی اقتصاد دیجیتال در کشور که یکی از حوزه‌های مقبول اجتماعی این روزها است، رونق خواهد یافت.

 

برگرفته از سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری www.isti.ir