شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در نمایشگاه بازسازی سوریه شرکت کردند

شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۹
22 سپتامبر 2019
حرکت پرشتاب فناوری‌های سلامت و زیست‌فناوری آغاز شد
24 سپتامبر 2019

شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در نمایشگاه بازسازی سوریه شرکت کردند

شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در نمایشگاه بازسازی سوریه شرکت کردند.

با حمایت مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۳۸ شرکت دانش بنیان ایرانی به نمایشگاه بازسازی سوریه که در دمشق سوریه برگزار شد،شرکت کردند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پنجمین نمایشگاه بازسازی سوریه از تاریخ ۲۶ تا ۳۰ شهریور برابر با ۱۷ تا ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۹ در شهر دمشق پایتخت کشور سوریه برگزار شد.

این نمایشگاه در حوزه های گوناگونی چون ساختمان و کلیه زیرمجموعه‌های وابسته، برق و انرژی، انرژی‌های تجدیدپذیر، آب و تصفیه آب، نفت، گاز و پتروشیمی، حمل و نقل، صنایع هوایی و دریایی و زیرساخت (پل و راه‌آهن) برگزار شد.

همچنین کشاورزی، صنایع غذایی و بسته‌بندی و ماشین‌آلات مرتبط، صنایع کوچک و متوسط، خودروهای سبک، سنگین و قطعات یدکی، بانک و سرمایه‌گذاری و بیمه، تجهیزات بیمارستانی و دارو، ماشین‌آلات سنگین، خودرو و تجهیزات وابسته، صنعت پلاستیک، چاپ و بسته‌بندی، صنعت پتروشیمی، فناوری اطلاعات و ارتباطات IT و ICT، سیستم‌های امنیتی و اطفای حریق از دیگر محورهای این نمایشگاه سوری بود.

در این نمایشگاه ۳۹۰ شرکت از ۳۱ کشور حضور داشتند که از این تعداد، ۷۴ شرکت، ایرانی و ۳۸ شرکت دانش بنیان بودند. شرکت های دانش بنیان ایران با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در پاویون ملی ایران و نشست‌های تجاری و فناوری حضور یافتند.

پیشرفت‌های تکنولوژیک کشورهای منطقه، ضرورت شتاب‌بخشی به بازسازی زیرساخت‌های اقتصادی و صنعتی همزمان با افزایش بهره‌وری و رقابت پذیری، اراده دو کشور برای همکاری بیشتر در حوزه فناوری‌های جدید را تقویت کرده است.وجود فناوری‌های مختلف در دو کشور می تواند زمینه ساز توسعه سرمایه گذاری‌های مشترک در این منطقه برای ایجاد شرکت‌های بزرگ تولیدی و نوآور در دو کشور شود تا از طریق تولید و فروش این محصولات به بازارهای رو به رشد منطقه، زمینه توسعه رشد اقتصادی بیش از پیش فراهم شود.

ایران، با تکیه بر توانایی های خود، در حال تلاش برای ایجاد روابط و همکاری‌های سازنده و پویا در سطح منطقه و کشورهای هم‌پیمان خود است. چیزی که با حضور ما در اینجا و ابتکار عمل مقامات سوریه در برگزاری این نشست تجاری، انجام می گیرد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف ایجاد ارتباطات تجاری شرکت های ایرانی با طرف‌های سوری، تجار، شرکت‌های بازرگانی و همچنین شرکت‌های دارای فناوری بالا که از کشورهای مختلف جهان در این نمایشگاه گرد هم آمده‌اند، از حضور شرکت های دانش بنیان ایرانی در نمایشگاه بازسازی سوریه حمایت کرد.

در روز دوم برگزاری نمایشگاه، جواد ترک‌آبادی سفیر ایران در سوریه و حسن دانایی فر رئیس ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه به‌صورت کامل از این نمایشگاه و پاویون ملی ایران بازدید کردند.

برگرفته از سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری www.isti.ir