قانون حمایت از کالای “ایران ساخت” ابلاغ شد

نیازهای فناورانه فولاد توسط دانش‌بنیان‌ها رفع می‌شود
3 ژوئن 2019
فرصت‌های استارتاپی اینترنت اشیا افزایش می‌یابد
9 ژوئن 2019

قانون حمایت از کالای “ایران ساخت” ابلاغ شد

حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی، خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی را ابلاغ کرد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر این اساس در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رئیس جمهوری «قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی» را جهت اجرا به وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.
بر اساس این گزارش، در زمینه حمایت از تولید کنندگان داخلی و محصولات آنها در سال گذشته فعالیت های  موثری صورت گرفت  که می توان به ابلاغ مصوبه راهبردها و اقدامات فرهنگی حمایت از کالای ایرانی توسط رییس جمهوری و ممنوعیت خرید کالای مشابه داخلی توسط سازمان های داخلی اشاره کرد.
اقدامات فرهنگی و ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی امری پر اهمیت است و ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از دو سال قبل اقدام به برگزاری جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت کرده تا گامی تاثیرگذار در راستای فرهنگ سازی و آشناسازی عموم مردم با توانمندی های فناورانه و نوآورانه کشور ایجاد کرده باشد.
ایران ساخت با ایجاد تحرک در جامعه و توجه به محصولات ساخت داخل مسیر حرکت رو به جلو و پیشرفت را سرعت می بخشد. تا کنون دو دوره از این رویداد برگزار شده است تا با تعامل جامعه هنری و علمی کشور شاهد فرهنگسازی مصرف کالای ایران ساخت میان مردم باشیم.

برگرفته از سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری www.isti.ir