نمایشگاه الکامپ با استارتاپ ها جانی دوباره می گیرد

زیست بوم نوآوری و فناوری رونق می گیرد
20 جولای 2019
پاویون ملی ایران در نمایشگاه ماکس ۲۰۱۹ روسیه برپا می‌شود
28 جولای 2019

نمایشگاه الکامپ با استارتاپ ها جانی دوباره می گیرد

نمایشگاه الکامپ با استارتاپ ها جانی دوباره می گیرد

دستاوردهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک فناوری با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی و در سالن ۷ غرفه ۱۱۶۳ به مخاطبان این نمایشگاه عرضه می شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  ۲۶ تیرماه ۹۸ بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ با سخنرانی حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران کار خود را آغاز کرد.

شرکت های دانش بنیان، بخش خصوصی، دولت و استارتاپ ها در این نمایشگاه دور هم جمع شده اند تا در تابستان داغ، ایده ها و محصولات فناورانه حوزه الکترونیک و کامپیوتر کشور را نمایش دهند.بله، نمایشگاه بین المللی از امروز تا ۳۰ تیرماه مکانی برای عرضه توانمندی فناوران و کسب و کارهای نو پا است.

حضور چشمگیر استارتاپ ها و تماشای ایده های و خلاقیت آنها امید را در دل ها زنده می کند. دیدن جوانانی که با همت خود ایران را در مسیر پیشرفت قرار داده اند. اگر ۴ سال پیش استارتاپ ها در بخش جنبی و سالنی کوچک نمایشگاه الکامپ کار خود را آغاز کردند اما در همین مدت کوتاه چنان رشد خوبی داشته اند که ۵ سالن ۷، ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ نمایشگاه به آنها اختصاص دارد و افراد با حضور در این غرفه ها جدیدترین کسب و کارهای الکترونیکی ایران با ایده های جذاب و نوآورانه را یکجا مشاهده می کنند.

این استارتاپ ها تحولی بزرگ را به راه انداخته اند و به گفته سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، اکنون بر فراز قله ای ایستاده ایم که بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ شرکت دانش بنیان و ۶ هزار استارتاپ در حوزه های مختلف فناوری افتخارآفرینی می کنند. راه جدید برای تحول جامعه به مدد تزریق نوآوری است. تحولی که توسط شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها به جامعه تزریق می شود، شیرین ترین میوه ای است که از تلاش دولت برای تحقق اقتصاد دانش بنیان به یادگار می ماند.

الکامپ وضعیت حوزه ICT کشور را به تصویر می کشد و نشان می دهد علی رغم تمامی مشکلات موجود با اتکا به نیروی انسانی مسیر رشد در حوزه های علمی و فناورانه به سرعت طی می شود. تحول به راه افتاده است و جوانان خلاق و نوآور با فعالیت های استارتاپی خود رفاه و امنیت را برای تک تک افراد جامعه به ارمغان آورده اند.

معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری نیز به عنوان یکی از حامیان اصلی این تحول و ایجاد کننده زیست بوم کار آفرینی در این نمایشگاه حضور دارد. غرفه معاونت علمی و فناوری با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی ایجاد شده است و سعی دارد با اطلاع رسانی حمایت های معاونت علمی از فعالیت های فناورانه زمینه را برای رشد بیشتر فعالیت استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان ایجاد کند.

استارتاپ هاتحولی بزرگ در همه عرصه های کشور ایجاد کرده اند

این رویداد بزرگ و تاثیرگذار علمی و فناوری که حوزه های مختلف و راهبردی چون رسانه، سرگرمی، بانکداری الکترونیک، تجارت الکترونیک و دولت الکترونیک، قطعات و تجهیزات موبایل، آموزش و راهکاریابی، نرم افزار و سخت افزار، هوش مصنوعی، پایگاه داده و سیستم های هوشمند، دستگاه ها، ماشین آلات و تجهیزات اداری، رباتیک، اینترنت و غیره را پوشش می دهد، شب گذشته میزبان دکترحسن روحانی رییس جمهوری کشور بود.وی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، گفت: رفع مشکلات در مسیر فعالیت استارتاپ ها مسئولیت سنگین دولت است وبا استفاده از فضای مجازی و استارتاپ‌ها می‌توانیم بازار را با تولیدگر آشتی دهیم . هر چند که ممکن است عده ای بخواهند به نفع شخصی و یا جمعی از این فضا سوء استفاده کنند اما هیچگاه نمی‌شود یک حرکت بزرگ و جهانی را بخاطر عده‌ای سوء استفاده کننده تعطیل کرد .

روحانی با بیان اینکه امروز در بحث فضای مجازی و یا حرکت در مسیر ایران هوشمند، تنها اقتصاد و اشتغال مطرح نیست، افزود: حتی از لحاظ اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، این فضای مجازی است که مشارکت مردم را در همه امور کشور آسان‌تر کرده است، روزانه به مسئولان و حاکمان نمره می‌دهد که تا چه حد دارای مقبولیت و حتی مشروعیت هستند و همچنین برای تحولات اجتماعی و جامعه ایرانی فرصت‌های مناسب بوجود آورده است.

وی با بیان اینکه امروز یک استارتاپ قادر است، اشتغال عظیمی برای کشور ایجاد نماید، افزود: اینکه یک استارتاپ بتواند یک میلیون و ۶۰۰ هزار شغل طی ۴ سال ایجاد نماید، افتخار بزرگی برای نسل جوان و تحصیلکرده و همچنین رفاه اجتماعی مردم است.  امروز مردم می‌توانند از طریق همین استارتاپ‌ها سفرهای درون شهری خود را انجام دهند که این امنیت و رفاه را فضای مجازی بوجود آورده است. ساکنان روستاها نیز اکنون می توانند از همان درون روستا محصولات تولیدی خود را به طور مستقیم و بدون واسطه های مزاحم کسب و کار، به مشتریان عرضه کنند ، این کار بسیار بزرگ است که دانش فناوری اطلاعات و ارتباطات برای ما بوجود آورده است.

نمایشگاه الکامپ راهی برای معرفی جوانان کارآفرین خلاق است

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری هم معتقد است که فضای این نمایشگاه با جوانانی که موفقیت را در کارآفرینی یافتند و متکی به استخدام دولتی نیستند شور و نشاط ویژه پیدا کرده است این افراد ضمن آنکه کارآفرینی و ایجاد اشتغال می کنند به تولید ارزش افزوده و سرمایه برای اقتصاد کشور نیز اهتمامی جدی دارند.

وی  درباره تحولی که استارتاپ ها در اقتصاد ایجاد کرده اند می گوید: کارآفرینان جوان فعال در استارتاپ ها ارزشمندترین سرمایه برای زیست بوم کار آفرینی و نوآوری هستند. این افراد جدید کارآفرینی ایران را شکل می‌دهند و با نوآوری و خلاقیتی که دارند تحولی شگرف در اقتصاد کشور و عرصه کارآفرینی ایجاد می کنند. جوانان تحصیلکرده و خلاق مهمترین سرمایه برای زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری کشور به شمار می روند و این نسل توانمند با توسعه شرکت‌های خلاق خود تحولی جدی در کار آفرینی کشور ایجاد می‌کنند.

آوردگاه الکامپ

نمایشگاه الکامپ بزرگترین رویداد فناورانه در  کشور است و در عرصه طراحی، ساخت، تولید و پشتیبانی از محصولات، خدمات، محتوا و راهکارهای صنایع الکترونیکی، کامپیوتر و دیجیتال در اقتصاد شکل گرفته است. این نمایشگاه تخصصی همه ساله با حضور گسترده و چشمگیر دست‌اندرکاران این حوزه و مخاطبان آنها در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

نمایشگاه الکامپ، آوردگاهی است که سالانه ذینفعان توسعه و تحول اقتصاد دیجیتال با بررسی فرصت‌های بازار به جایگاه‌سازی محصولات و خدمات خود پرداخته و عملکرد سالانه خود را در معرض دید و داوری مشتریان و استفاده‌کنندگان قرار می‌دهند تا با تحریک تقاضای بازار به تعمیق و گسترش اقتصاد کشور یاری رسانند.

امسال نیز بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک ۲۷ الی ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود تا علاقه مندان به این حوزه های علمی که بیشتر آنها را جوانان و خلاقان تشکیل می دهند با حضور در آن بتوانند با تازه ترین های فناوری این حوزه آشنا شوند و راه های تبدیل ایده به محصول را یاد بگیرند.

برگرفته از سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری www.isti.ir