شرکت‌های دانش‌بنیان خلاق در مسیر توسعه صادرات

تلاش برای فتح بازار آفریقای جنوبی
25 دسامبر 2018
تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در آستانه رسیدن به مرز ۴۰۰۰ واحد
21 ژانویه 2019

شرکت‌های دانش‌بنیان خلاق در مسیر توسعه صادرات

ستاری در بازدید از دومین نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و نوآور:

شرکت‌های دانش‌بنیان خلاق در مسیر توسعه صادرات قرار گرفته است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: توسعه صادرات یکی از موضوعات مهم برای شرکت‌های دانش‌بنیان است و معاونت علمی برنامه گسترده‌ای را از ۳ ماه پیش برای توسعه این حوزه آغاز کرده است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در بازدید از دومین نمایشگاه شرکت های دانش بنیان، خلاق و نوآور درباره شرکت های دانش بنیان حاضر در این نمایشگاه اظهار کرد: حضور شرکت های دانش بنیان و دستاوردهای آنها در این نمایشگاه و سایر رویدادها نشان از شکل گیری نسل جدیدی از کارآفرینان می دهد که در اقتصاد کشور در حال ظهور هستند. البته در این حوزه رشد خوبی را در کشور شاهد بودیم اما توجه به واقعیت های اقتصادی کشور و پتانسیل نیروی جوان نشان از گسترش بیشتر در این حوزه می دهد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به فعالیت مناسب شرکت های دانش بنیان در حوزه صادرات گفت: توسعه صادرات یکی از موضوعات مهم برای این شرکت ها است که در شرایط تحریم ها باید بیشتر از گذشته مد نظر قرار گیرد. بنابراین معاونت علمی در حوزه صادرات، حوزه های فناورانه خصوصا بیوتک و جذب نیروهای انسانی خلاق از خارج کشور برنامه گسترده ای را از ۳ ماه پیش آغاز کرده و در حال گسترش آن است. البته در این نمایشگاه نیز فرصت برای صادرات محصولات شرکت ها فراهم است چرا که از ۷ کشور هیات هایی از نمایشگاه بازدید کردند.

رییس فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان همچنین بیان کرد: این نمایشگاه فرصتی برای ارائه فعالیت شرکت های دانش بنیان است که برپایی نمایشگاه های همانند این نمایشگاه در سال اتفاق خوبی است البته همزمان شاهد برگزاری نمایشگاه نانو هستیم و به زودی نیز نمایشگاهی در حوزه گیاهان دارویی برگزار می شود. پس تمام این رویدادها فعالیت هایی است که منجر به اجرای سیاست ها مدنظر و استفاده از پتانسیل نیروی جوان در کشور می شود.بازدید ستاری از سالن گلستان نمایشگاه آغاز شد و از شرکت هایی همچون الکترونیک افراز آزما و سامانه های نوآوری سینا و برسا نوین رای حاضر در این سالن بازدید و مدیران شرکت ها درباره فعالیت ها و دستاوردهای خود توضیحاتی را ارائه دادند. در ادامه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از شرکت های حاضر در سالن تهران بازدید و با محصولات آنها آشنا شد. ایده نگار هوش نو، مهندسی محققان یاسین، گروه صنعتی فن آفرین هوشمند بیتا نیز برخی از شرکت های حاضر در این سالن بودند که بازدید از آنها انجام شد. در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان و ۸ شرکت خلاق حضور داشتند. شرکت هایی که با اقدامات تولیدی و صادرات خود علاوه بر اشتغالزایی نقش مهمی در رونق اقتصاد کشور دارند.

منبع: سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری www.isti.ir