تجهیزات پزشکی ایران در بزرگترین نمایشگاه جهان به نمایش درمی‌آید

قدرت فن‌بازارهای تخصصی در جذب ایده‌های فناوری
7 می 2019
تعداد محصولات دانش‌بنیان حوزه سلول‌های بنیادی افزایش یافت
14 می 2019

تجهیزات پزشکی ایران در بزرگترین نمایشگاه جهان به نمایش درمی‌آید

با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛

تجهیزات پزشکی ایران در بزرگترین نمایشگاه جهان به نمایش درمی‌آید

پنجمین پاویون ملی محصولات ایران در نمایشگاه تجهیزات پزشکی( مدیکا) در دوسلدورف آلمان برگزار می‌‌شود.

ه گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نمایشگاه مــدیـکــای آلمان، بزرگترین و پیشروترین نـمــایـشـگــاه جهان در حوزه صنعت تجهیزات پزشکی به شمار می‌رود. این نمایشگاه هر سال با حضور شرکت های مختلفی از دنیا برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه بزرگ، طـیـف وسـیـعـی از نوآوری‌های پزشکی را از درمان سرپایی بیماران تا درمان‌هایی که نیاز به بستری شدن دارند به نمایش می‌گذارد. هر ساله در نمایشگاه مدیکا، شرکت‌های کوچک، متوسط و شرکت‌های بزرگ به معرفی محصولات خـود مـی‌پـردازنـد.

دوره جدید این نمایشگاه، ۱۸ تا ۲۱ فوریه ۲۰۱۹ برابر با ۲۷ تا ۳۰ آبان ۹۸ در آلمان برگزار می‌شود. در دوره پیشین، بیش از ۵ هزار شرکت کننده بین المللی به عنوان غرفه دار در قالب ۷۰ کشور حضور داشتند.

حوزه کاری نمایشگاه مدیکا شامل تجهیزات آزمایشگاهی و تشخیص طبی، دستگاه‌های فیزیوتراپی و توانبخشی درمانی، محصولات، تجهیزات و مواد مصرفی بیمارستانی، تجهیزات کنترل جراحی و درمانی و تجهیزات بیمارستانی و ارتباطی درمان می شود.

پنجمین پاویون ملی محصولات های‌تک ایران در نمایشگاه مدیکا با حمایت مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شرکت سهامی نمایشگاه های خارجی، اواخر آبان ماه سال جاری در شهر دوسلدورف آلمان برپا می‌شود. حمایت های مذکور، شامل بخشی از هزینه‌های اجاره غرفه و غرفه‌سازی در این نمایشگاه را پوشش می دهد.

در نمایشگاه امسال، فضای ۱۰۰ مترمربع در یکی از سالن های مطلوب برای شرکت های تجهیزات پزشکی دانش بنیان به عنوان پاویون ایران انتخاب شده است. پیش بینی می شود در حدود ۱۰ شرکت برتر و توانمند صادراتی (پس از ارزیابی کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری) به عنوان شرکت های دانش‌بنیان منتخب حضور پیدا کنند.