توسعه کسب و کار؛ طرح‌های فناورانه داده‌های زیستی را به محصول تبدیل کنید

بازار محصولات باغی دانش‌بنیان می‌شود
27 آگوست 2020
فناوری‌های نوظهور دیجیتال در کشور توسعه می‌یابد
27 آگوست 2020

توسعه کسب و کار؛ طرح‌های فناورانه داده‌های زیستی را به محصول تبدیل کنید

مرکز فناوری‌های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای گسترش این کسب و کارها در کشور فراخوانی را منتشر کرده است. سال گذشته نخستین دوره آن با عنوان «حمایت از کسب و کارهای داده‌های زیستی (داده‌های NGS)» منتشر شد و امسال دومین دوره آن.

بر اساس آن فناوران تا ۳۱ شهریور ماه سال جاری برای ارسال طرح‌های فناورانه خود مهلت دارند تا از طریق منوی فراخوان‌های نوآورانه در سایت مرکز فناوری‌های هگرا نسبت به ثبت طرح خود اقدام کنند. این طرح‌ها باید در حوزه داده‌های زیستی باشد.

این فراخوان با همکاری مشترک سه مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری و مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر شده است.

برگزاری دوره‌های آموزشی با موضوعات کسب و کارهای کاربردی، ارائه خدمات ارزیابی، مشاوره و منتورینگ در مسیر توسعه محصول، اعطای تسهیلات نقدی برای توسعه کسب و کار و کمک به جذب سرمایه از جمله تسهیلات و حمایت‌های در نظر گرفته شده در این فراخوان است. البته طرح‌ها و محصولاتی حمایت می‌شوند که ظرفیت تبدیل شدن به یک کسب و کار پایدار را داشته باشند.

حمایت‏‌های فراخوان از نوع مادی (تسهیلات هوشمند) و معنوی شامل مشاوره و شرکت در دوره‌های آموزشی تا رسیدن به یک محصول تجاری و به‌هم‌رسانی توسعه‌دهنده فناوری و توسعه‌دهنده کسب و کار یا تولیدکننده است. حمایت مادی (تسهیلات هوشمند) به صورت نظام‏‏‌مند بوده به این ترتیب که به طرح‏‏‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند مراحل فراخوان را با موفقیت پشت سر بگذرانند.

همچنین طرح‌های ارسال شده پس از ارزیابی و داوری نهایی وارد مرحله حضوری می‌شوند. به طرح‏‌هایی که مرحله داوری حضوری را با موفقیت پشت سر بگذارند، در صورت نیاز فرصتی برای توسعه محصول و کسب‌وکار داده خواهد شد و از آن‏ها حمایت می‌شود. این طرح‌‏ها پس از تکمیل این مرحله، دوباره مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری