🔹رونمایی از دستاوردهای فنی و تخصصی حوزه علوم شناختی با حضور معاونت محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری در خانه ی نوآوری و فناوری ایران iHiT🔹

🔹نمایشگاه نانو در آخرین روز برگزاری🔹
22 ژانویه 2022
🔹نشست بررسی ظرفیت های صادراتی ۱۲ کشور🔹
2 فوریه 2022

🔹رونمایی از دستاوردهای فنی و تخصصی حوزه علوم شناختی با حضور معاونت محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری در خانه ی نوآوری و فناوری ایران iHiT🔹

📆 یکشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۳
🔸طی مراسمی به میزبانی خانه ی نوآوری و فناوری ایران ۳۰ دستاورد فنی و تخصصی در حوزه ی علوم شناختی که تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در دو سال اخیر شکل گرفته بود با حضور مقام محترم عالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جناب آقای دکتر ستاری رونمایی شد.
🔹جناب آقای دکتر سورنا ستاری در جمع نخبگان و فعالان حوزه ی علوم شناختی بیان نمود: این ستاد نسبت به ستادهای دانش بنیان اخیر بسیار نو بنیاد و جدید است به طوری که طی چندسال اخیر زمینه ی کافی برای ظهور و شکوفایی در این عرصه وجود نداشته اما اکنون در حال توسعه و تحول اساسی است. این حوزه راه طولانی ای در پیش دارد و می بایست هزینه های بسیاری در راه توسعه، آموزش و فناوری های شناختی صرف شود که در این راه معاونت علمی هیچ حمایتی را برای هموار سازی، توسعه و پیشرفت نخبگان و فعالان این حوزه دریغ نخواهد کرد. نیاز به نیروی انسانی تاثیر گذار و فعال در این حوزه یکی از مهمترین امور و اهداف اجرایی دراین ستاد است. آزمایشگاه های خصوصی، پژوهشگران و فناوران، سرمایه گذاران بخش های خصوصی از افراد تاثیر گذار در این عرصه هستند که می توانند منحر به شکوفایی و تغییر و تحولات بنیادی شوند.
🔸دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در این نشست اظهار داشت: ما در تلاشیم تا در زمینه ترکیب فناوری های سلول های بنیادی و شناختی، آزمایشگاه شناختی در رویان پژوه برای بررسی جنبه های شناختی سلول درمانی در پارکینسون را توسعه دهیم.
🔹دکتر نیلی در مورد توسعه کاربرد ترکیبی علوم شناختی و هوش مصنوعی و کلان داده گفت: این ستاد موفق به شتابدهی یک شتاب دهنده توسط ۱۸ تیم دانشگاهی شده است که تا شهریور ماه سال آینده به نتایج مطلوبی خواهند رسید.
📃از مهمانان مدعو به نمایشگاه iHiT در این رونمایی می توان به خانم الهام حکیمی راد از دانشگاه شهید بهشتی و جناب آقای دکتر فتوت احمدی از دانشگاه صنعتی شریف و آقای امید شعاعی از دانشگاه تهران و…. اشاره نمود.

گزارش از خانه نوآوری و فناوری صادراتی ایران (iHiT)