تعداد محصولات دانش‌بنیان حوزه سلول‌های بنیادی افزایش یافت

تجهیزات پزشکی ایران در بزرگترین نمایشگاه جهان به نمایش درمی‌آید
7 می 2019
اشتغال فراگیر شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند تثبیت می‌شود
14 می 2019

تعداد محصولات دانش‌بنیان حوزه سلول‌های بنیادی افزایش یافت

در حال حاضر بیش از ۸۰ شرکت دانش بنیان در حوزه سلول‌های بنیادی در حال فعالیت هستند که ورود محصولات آنها به جامعه امید بیماران را برای درمان افزایش داده است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در حال حاضر فعالیت جوانان در شرکت های دانش بنیان نشان داده که صرف داشتن یک ایده و نوآوری برای قرار گرفتن قطار پیشرفت بر روی ریل های موفقیت کافی است. حرکت شتابان این قطار در کشورمان از نقطه ای آغاز شد که تصمیم گرفتیم از کالای ایرانی و داشته های خودمان حفاظت کنیم. فهمیدیم که سرمایه ها و دارایی های واقعی و پر گوهر ما، اندیشه و یافته هایی است که در ذهن جوانان ما مستور مانده است. حال به مسیر درست هدایت شدیم. گنج اصلی را پیدا کرده ایم. گنجی که تکیه به نفت ما را از وجودش غافل کرد. بنابراین واژه ای به نام «دانش بنیان»پر رنگ شد. دانش بنیان ها تولید محصولات بر پایه علم و دانش را آغاز کردند و این حرکت هر سال نسبت به سال گذشته شتاب گرفت.

بله؛ افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان در سال های اخیر با جهش بسیاری روبرو شده و هر سال نسبت به سال قبل تعداد این شرکت ها با رشد مواجه می شوند. حوزه سلول های بنیادی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

محصولات دانش بنیان، امید هزاران بیمار برای درمان

به گفته امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه فناوری سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شاید زمانی تعداد اندکی حتی کمتر از انگشت های دست از این شرکت ها در حوزه سلول بنیادی مشغول فعالیت بودند اما در حال حاضر بیش از ۸۰ شرکت دانش بنیان در این حوزه فعال هستند. پس به دنبال آن شاهد افزایش ورود محصولات و دستاوردهای این شرکت ها به جامعه و بازار هستیم.

محصولات دانش بنیان در حوزه سلول های بنیادی از اهمیت بالایی برخوردار است. این محصولات با برند ایرانی امید هزاران بیمار را برای درمان افزایش داده است. محصولات دانش بنیان راه تازه ای را فراروی شهروندان قرار داده اند و هر روز با یک نوآوری تازه زندگی بهتری را به ارمغان می آورند. پس با ورود و رشد دانش بنیان ها تحول به راه افتاده است. کسب و کارهای جوان با ارزش های میلیاردی روی تابلوهای بورس قرار دارند و از این طریق در مسیر درست در حال حرکت هستیم. مسیری که انتهای آن به رونق تولید ختم می شود.

برگرفته از سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری www.isti.ir