بازدید دبیر اول سفارت جمهوری فدرال نیجریه از نمایشگاه دائمی محصولات دانش بنیان صادراتی iHiT

بازدید هیئت های تجاری قرقیزستان و قزاقستان از نمایشگاه دائمی محصولات دانش بنیان صادراتی iHiT
19 دسامبر 2021
رونمایی ۵۵ محصول دستاوردهای ستاد نانو در خانه ی نوآوری و فناوری ایرانiHiT
17 ژانویه 2022

بازدید دبیر اول سفارت جمهوری فدرال نیجریه از نمایشگاه دائمی محصولات دانش بنیان صادراتی iHiT

روز سه شنبه مورخ ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰ دبیر اول سفارت جمهوری فدرال نیجریه، خانم اسمائو سلیمان صالحو لمو در قالب هیاتی تجاری از نمایشگاه دائمی صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان و خلاق (iHiT) بازدید نمودند.
خانه نوآوری و فناوری ایران (iHiT)، در راستای تحقق اهداف و ماموریت های خود که همان توسعه بازار خارجی شرکت های دانش بنیان است؛ در این روز میزبان هیات تجاری نیجریه ای بود. نیجریه کشوری در غرب آفریقا با جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ میلیون نفر پرجمعیت ترین کشور این قاره به سبب موقعیت جغرافیایی و مرز مشترک با کشورهای کامرون، چاد، نیجر و بنین و همچنین ترکیب جمعیتی مذهبی نیمه مسلمان و مسیحی از ظرفیت های فراوانی برای بازار محصولات دانش بنیان ایرانی برخوردار است.
دراین بازدید که با هماهنگی شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی تهران صورت گرفت، دبیراول سفارت کشور نیجریه به همراه تجار این کشور از بخش های مختلف نمایشگاه دیدن کردند. در این بازدید که مدیرعامل صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری و کارگزاران مرکز تعاملات بین الملل علم و فناوری حضور داشتند محصولات و خدمات دانش بنیان به بازدیدکنندگان معرفی و موضوعات مختلف در زمینه صادرات محصولات دانش بنیان و خلاق ایرانی، ایجاد نمایشگاه محصولات دانش بنیان و پایگاه مشترک تجاری و بازرگانی با طرف نیجریه ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مدیر عامل صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری ضمن بیان ظرفیت ها و دستاوردهای شرکت های دانش بنیان در صادرات صنایع ساختمانی، مواد پیشرفته، دارو، الکترونیک و صنایع خلاقی چون اسباب بازی، گیم و… به معرفی شرکت های برتر صادراتی در این حوزه ها پرداختند. در پایان بازدید مقرر شد ضمن بازدید خانم صالحولمو از شوروم تخصصی اسباب بازی ایرانی، ادامه همکاری ها جهت تامین محصولات دانش بنیان مورد نیاز کشور نیجریه از طریق کارگزاران iHiT پیگیری و از ظرفیت های علمی و تجاری دو طرف بهره گیری شود.